Organizații partenere:

Obiectiv

Dezvoltarea competențelor de literație și gândire critică ale elevilor în și prin toate disciplinele.

Intervenții

Intervenția InfinitEdu

Intervenție diferențiată

Descriere
Descriere

Profesorii pentru învățământ preșcolar și primar pot alege forma de participare, în funcție de nevoi.

Ce învățăm?
Ce învățăm?
1
Literație, gândire critică și creativă pentru profesori care nu au participat la formare în anul 2020-2021

Formatul cursului:

  • 8 sesiuni sincron
  • sesiuni asincron – 4 Module pe platforma OpenLearning
  • evaluarea elevilor din ciclul primar pe platforma Brio (noiembrie 2021, mai 2022)
  • aplicarea la clasă a conceptelor învățate și exemplificarea rezultatelor obținute pe platforma OpenLearning

Durata: 120 de ore de formare și aplicare la clasă

2
Literație în contexte de învățare autentice și semnificative (cu accent pe STEM) pentru profesori care au participat la formare în anul 2020-2021

Formatul cursului:

  • 8 sesiuni: sincron
  • sesiuni asincron – 4 Module pe platforma OpenLearning
  • evaluarea elevilor din ciclul primar pe platforma Brio (noiembrie 2021, mai 2022)
  • aplicarea la clasă a conceptelor învățate și exemplificarea rezultatelor obținute pe platforma OpenLearning
3
Grupul de autori se formează pentru a crea resurse utile în formarea competențelor de literație pe cele cinci arii de intervenție – platforma ALFABETAR

Formatul cursului:

  • 8 sesiuni: sincron
  • sesiuni asincron – în funcție de nevoi, pe platforma OpenLearning

Durata: 120 de ore de formare și aplicare la clasă pentru validarea resurselor

4
Mentorii se formează pentru a însoți profesorii debutanți

Formatul cursului:

  • 8 sesiuni: sincron
  • sesiuni asincron – în funcție de nevoi, pe platforma OpenLearning

Durata: 120 de ore de formare, însoțire și facilitare a învățării

5
Webinarele Profesori pentru Profesori

Pastile didactice în fiecare marți între 18:30 și 19:30

Intervenția Asociaţiei Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice

Descriere
Descriere

Școala va fi sprijinită să implementeze un program ce vizează dezvoltarea competențelor de literație la elevii din învățământul secundar. Înainte de a intra în această intervenție, școala trebuie să își fixeze o țintă de creștere a competențelor de literație (măsurate cu un instrument la alegerea școlii – Edu Networks, Bacalaureat, teste BRIO, teste tip PISA/ TIMSS etc.)

Profesorii vor fi sprijiniți să:

  • proiecteze, conducă, monitorizeze și evalueze activități educaționale care dezvoltă competențele de literație și de gândire critică la elevi.

Elevii își vor forma:

  • competențele de literație
  • abilitatea de a gândi critic
  • competența de a învăța să învețe

Formatul intervenției:

  1. Înscrierea școlilor
  2. Înscrierea și selecția mentorilor
  3. Formarea mentorilor prin cursul LGCI (Literație și gândire critică pentru învățare)
  4. Formarea profesorilor prin cursul LGCI și mentorat
  5. Programul de mentorat cuprinde mentorat la nivelul școlii și sprijin pentru implementarea programului de literație al școlii
Ce învățăm?
Ce învățăm?
1
Curs de formare mentorat

Cadrele didactice selectate pentru a desfășura activitate de mentorat vor fi sprijinite pentru a realiza activități de mentorat în școală care să permită atât optimizarea activității cadrelor didactice prin implementarea eficientă la clasă a celor învățate la cursul Literație și Gândire Critică pentru Învățare cât și implementarea eficientă a programului de literație al școlii.

Formatul cursului:

  • 3 module: Rolul mentorului, Activitatea de mentorat: importanță, realizare, evaluare, Proiectul de acțiune - cercetare
  • Mod de organizare: blended (platforma Moodle - https://alsdgc.simplified.ro/)
  • Whiteboard, Video Editor, Sway, Forms, LearningApps, Livresq, Nearpod, Canva, Kahoot, Quizizz
  • Realizarea de activități practice de mentorat

Durata:

50 ore

2
Cursul de formare LGCI (Literație și gândire critică pentru învățare)

Cadrele didactice selectate pentru a desfășura activitate de mentorat în cadrul acestei intervenții vor fi sprijinite pentru a susține un demers didactic care să conducă la dezvoltarea competențelor de literație și a gândirii critice la elevi.

Formatul cursului:

  • 6 module:
  • Modul 1: Introducere/ argument; Concepte cheie abordate: inventarul competențelor de lectură în disciplina de studiu, teste PISA, literația/ literație la disciplinele de studiu, autonomia în învățare (a învăța să înveți) , gândirea critică;
  • Modul 2: Concepte cheie și abordări fundamentale (metacogniție, interacțiune, implicare, cadrul ERR, modelul uceniciei cognitive, proces acțiune-cercetare);
  • Modul 3: Texte, vocabular și strategii de lectură și scriere;
  • Modul 4: Proiectarea lecției care dezvoltă competențele de literație și de gândire critică la elevi;
  • Modul 5: Strategii de învățare prin cooperare pentru dezvoltarea competențelor de literație;
  • Modul 6: Evaluarea formativă.
  • Platforma Moodle - https://alsdgc.simplified.ro/
  • realizarea unui proiect tip acțiune-cercetare pe care fiecare participant va trebui să îl planifice și să îl implementeze cu elevii din una dintre clasele de gimnaziu/ liceu la care predă.

Durata:

89 de ore (44 de ore sincron și 45 asincron)

3
Cursul de formare LGCI (Literație și gândire critică pentru învățare)

Cadrelor didactice din învățământul secundar sunt împuternicite pentru susținerea unui demers didactic care să conducă la dezvoltarea competențelor de literație și a gândirii critice la elevi.

Formatul cursului:

  • 6 module:
  • Modul 1: Introducere/ argument; Concepte cheie abordate: inventarul competențelor de lectură în disciplina de studiu, teste PISA, literația/ literație la disciplinele de studiu, autonomia în învățare (a învăța să înveți) , gândirea critică;
  • Modulul 2: Concepte cheie și abordări fundamentale (metacogniție, interacțiune, implicare, cadrul ERR, modelul uceniciei cognitive, proces acțiune-cercetare);
  • Modulul 3: Texte, vocabular și strategii de lectură și scriere;
  • Modulul 4: Proiectarea lecției care dezvoltă competențele de literație și de gândire critică la elevi;
  • Modulul 5: Strategii de învățare prin cooperare pentru dezvoltarea competențelor de literație;
  • Modulul 6: Evaluarea formativă.
  • Platforma Moodle - https://alsdgc.simplified.ro/
  • Realizarea unui proiect tip acțiune-cercetare pe care fiecare participant va trebui să îl planifice și să îl implementeze cu elevii din una dintre clasele de gimnaziu/ liceu la care predă.

Durata: 85 de ore online

Noutăți

Înscrie-te la newsletter

Fii la curent cu informații din educație și următoarele evenimente EDU Networks.