Cum văd profesorii Pandemia?

Timp de citire: 3 minute

Contextul actual a venit la pachet pentru școlile implicate în programul Edu Networks cu un amplu proces de reflecție, cu monitorizarea planurilor de acțiune dezvoltate de către conducerile școlilor alături de colegii din cancelarie în luna septembrie. Vă invităm să rămâneți pentru câteva minute alături de noi, parcurgând acest articol care documentează eforturile colegilor noștri din câteva școli din clusterul Galați. În rândurile următoare, profesorii și învățătorii ne prezintă cum a fost realitatea ultimelor luni pentru ei sau pentru echipele pe care le-au condus.

Vasilica Mirela Elena, profesoară a Școlii Gimnaziale „Grigore Moisil” a continuat să-i apropie pe copii de magia voluntariatului, de sentimentul că ne pasă de comunitate și de cei de lângă noi. Vă lăsăm în compania gândurilor scrise de ea – „14 septembrie 2020. Cu multe emoţii, temeri şi neliniști a început scoala. Nimic din toate acestea nu ne-a anulat calitatea de a fi oameni și nu ne-a împiedicat să continuăm tradiția școlii noastre de a derula activități de voluntariat în sprijinul comunității.”

Colega Vasilicăi, Loredana-Doinița Chiscoci i-a adus mai aproape pe copii de ceea ce înseamnă viața unui apicultor: „Din martie, viața noastră a luat-o pe o rută deraiantă. Am învățat mai mult sau mai puțin să ne adaptăm, astfel încât să supraviețuim, transformând anormalul într-un normal cu substrat. Toate activitățile didactice, inclusiv și cele extracurriculare au început să se desfășoare pe platforme ca Google Meet sau Zoom.  O astfel de activitate s-a numit Beneficiile consumului de produse apicole la copii. Temele abordate au fost multiple: de la prezentarea unei familii de albine până la beneficiile produselor apicole și întrebuințarea acestora. Prezentarea a avut un caracter interactiv.”

Mergem spre zona de sud-vest a orașului, unde regăsim Școala Gimnazială „Dan Barbilian” și facem cunoștință cu gândurile profesorului în online, redate de Katalin-Agnes Calciu, profesoară nouă în această școală. Empatia, așa cum ne spune, este cea care a ajutat-o să meargă înainte: „Pentru mine personal a fost o provocare acest an școlar, atât din cauza pandemiei cât și datorită faptului că am schimbat școala în această toamnă: colegi și copii noi, fețe acoperite de măști, scenariu hibrid, dezorientare, eram foarte speriată.”

Faptul că a găsit sprijin și inspirație de la oameni în mediul online și că acest lucru a contat mult pentru cum a ales să-și ducă misiunea la bun sfârșit, ne împărtășește și lie Claudia, profesoară tot la Școala Gimnazială „Dan Barbilian”:

  • învățarea în online m- a determinat să dobândesc niște competențe digitale pe care nu le aveam și să le dezvolt pe cele pe care le aveam;
  • m-a învățat să-mi ușurez munca în sensul accesării unui număr impresionant de resurse digitale;
  • am cunoscut oameni din toată țara și nu numai, prin intermediul rețelelor sociale, al grupurilor de pe Facebook și am primit ajutorul pe care de multe ori nu l-am avut de la cei de lângă mine.
În încheiere, Grecu Maria Mariana, învățătoare la Școala Gimnazială „Grigore Moisil”, ne lasă un mesaj pentru colegii profesori:

Articol realizat de Vasile Brașovanu – Manager de Cluster – Galați

Toate articolele

Noutăți

Înscrie-te la newsletter

Fii la curent cu informații din educație și următoarele evenimente EDU Networks.