Partener Edu Networks | Școala de Valori: ”Ne dorim ca profesorii și elevii să lucreze împreună”

Timp de citire: 3 minute

Școala de Valori este unul dintre partenerii noștri importanți și am discutat cu oamenii frumoși de acolo despre ce înseamnă implicarea lor în proiectul Edu Networks.

Ne-au povestit cum au decis să se implice, ce așteptări au de la acest proiect și cum se vede viitorul. Totul în interviul de mai jos.

Cum ați decis să vă implicați în proiectul Edu Networks?

Decizia de a ne alătura proiectului Edu Networks a venit natural pentru noi, odată ce în cadrul organizației s-a fundamentat cât de importantă este implicarea noastră în generarea de ecosisteme educaționale pentru școlile din programele Școala de Valori.

Ne dorim ca împreună cu cei implicați în acest proiect să punem bazele unui ecosistem în care profesorii și elevii să accepte în mod deliberat să lucreze împreună, să facă schimb de valoare și să aleagă să își dezvolte în mod voit instincte de învățare care să dăinuie pe tot parcursul vieții lor.

Am decis să ne implicăm în cadrul programului dintr-o gamă largă de motive, dar mai ales datorită faptului că Edu Networks aduce împreună oameni cu perspective complementare asupra educației și facilitează creșterea calității demersurilor educaționale în școlile din România.

Ce fel de intervenții are Școala de Valori în clusterele Edu Networks?

În momentul de față Școala de Valori desfășoară două intervenții în cadrul proiectului Edunetworks: Arcademia și Tehnologia în educație.

Prima intervenție este compusă dintr-o suită de ateliere centrate pe valori, inter-disciplinare și trans-disciplinare, precum și sesiuni de observare.

Scopul celei de-a doua intervenții este să-i integrăm pe profesori în mediul digital, să le oferim suport particularizat în utilizarea tehnologiei, în contextul mutării lecțiilor în online.

Care sunt concluziile după primele intervenții?

Primele intervenții din proiect au fost, ca orice început, cele mai grele pentru participanți. Acestea au implicat ieșirea profesorilor din zona lor de confort, experimentare, asumare și punerea în practică a valorilor personale, atât în context personal, cât și profesional.

Contextele create de facilitatorii Școlii de Valori le-au oferit profesorilor timp și spațiu pentru autodescoperire și învățare; spații în care să reflecteze asupra modului în care experiența profesională de până acum și-a pus amprenta asupra valorilor personale, despre cum diferențele intergeneraționale contribuie la modul diferit de receptare a mesajului educațional în rândul elevilor.

Fiecare participant la proiect a avut un grad de implicare diferit, iar acest lucru s-a resimțit și în modul în care au evoluat grupele pe parcursul primelor iterații. Faptul că grupurile de participanți nu au fost omogene, iar fundamentele personale și profesionale ale participanților erau diferite, mai ales în atelierele în care diversitatea profesorilor a fost mare, a contribuit la un spațiu mai amplu de descoperire și dezbatere a unor tematici din sfera cotidiană; aceste tipuri de discuții pot genera schimbări la nivel educațional.

Astfel, primele ateliere au reușit să pătrundă mai mult în ceea ce sunt participanții dincolo de profesia lor; urmând ca până la finalizarea acestora, saltul individual pe care îl realizează fiecare profesor să se transforme într-un demers colectiv de îmbunățire a actului educațional, nu doar din perspectiva metodelor, ci și a modului în care aceștia se plasează în raport cu demersul educațional, făcând trecerea de la „sine” la „noi” și punând în centrul educației nevoile elevului și rolul pedagogului, în contextul actual.

Credeți că Edu Networks va reuși să contribuie semnificativ la îmbunătățirea educației din România?

Cu siguranță da, pentru că parcursul educațional, la nivel de rețea, este gândit astfel încât partenerii să acționeze complementar și să se axeze pe dezvoltarea unor competențe de leadership. Această abordare favorizează învățarea diferențiată pentru participanți, în funcție de rolul pe care fiecare îl are în școală, de îmbunătățirea colaborării și contribuției, cu scopul de a crea o comunitate de învățare la nivel de cluster.

Reperul primordial în acest construct îl reprezintă valoarea inițială a școlilor și în aceeași măsură indicatorii de performanță, pe care este important să-i îmbunătățim de la o livrare la alta, până în anul 2035, conform scopurilor pe care ni le-am fixat la nivel de rețea.

Toate articolele

Noutăți

Înscrie-te la newsletter

Fii la curent cu informații din educație și următoarele evenimente EDU Networks.