Învățarea on-line este obligatorie. Cum mutăm cursurile ”pe net”?

Timp de citire: 2 minute

Conform unui ordin al ministrului Educației, învățarea on-line a devenit obligatorie în România pentru ciclurile preuniversitare, iar marea provocare este acum mutarea orelor de curs ”pe net”. Pentru a-i ajuta pe directori, profesori, elevi și chiar părinți venim cu un exemplu de bune practici din Balș, de la un liceu ce face parte din programul Edu Networks.

Directorul Liceului Teoretic ”Petre Pandrea”, Marian Anghel, ne-a povestit cum a implementat în școala pe care o conduce acest ordin și ne-a spus care au fost cei șase pași pe care i-a urmat.

Au fost luate în calcul nevoile elevilor și cele a profesorilor, iar de aici a rezultat un orar on-line pe care îl cunoaște toată lumea și care permite desfășurarea orelor în sistem video-conferință.

Iată ce a avut în vedere directorul Anghel:

1. Să existe la nivelul școlii un orar pe care să-l cunoască atât elevii, cât și profesorii pentru interacțiunea on-line, video, cu un număr de ore redus, dar și cu durată a acestora de maxim 40 de minute, conform recomandărilor specialiștilor.

2. Să creăm pentru fiecare elev obișnuința de a avea întâlniri video la aceeași oră în fiecare zi, urmate de o perioadă de maxim două ore de rezolvare a sarcinilor date prin intermediul aplicatiilor din G-Suite.

3. Fiecare profesor are un program două-trei ore zilnic de întâlnire cu clasele în care se discută sarcinile date, conținuturi noi, analizeaza rezultate ale evaluarilor.

4. Munca profesorilor o împărțim în trei componente mari: una de pregătire a lecțiilor online,  a doua de desfășurare a acestor întâlniri video cu clasele de elevi și o a treia de verificare si evaluare a soluțiilor transmise de către elevi prin intermediul platformelor educaționale, în cazul nostru Google Classroom.

5. Numarul orelor a fost redus la jumătate pentru fiecare profesor. Acolo unde a fost doar o ora pe săptămâna aceasta se face din doua in doua săptămâni. La fel al numărul impar de ore. Astfel orarul are orare diferite doua săptămâni la rând, săptămâna A sau  B se succed.

6. Pentru lucru individual, personalizat si pentru cazurile cu cerinte speciale profesorii sunt la dispozitia elevilor in anumite intervale orare.

Noi credem că soluțiile găsite și implementate la Liceul Teoretic ”Petre Pandrea” reprezintă un exemplu de bune practici pentru această perioadă și că pot servi drept sursă de inspirație pentru alți directori și profesori care caută încă cele mai bune modele de lucru.

Toate articolele

Noutăți

Înscrie-te la newsletter

Fii la curent cu informații din educație și următoarele evenimente EDU Networks.