Cum ajunge un copil să exclame: ”Am învățat lecția din clasă!”

Timp de citire: 4 minute

Un educator, învățător sau profesor știe cu siguranță că face o treabă foarte bună atunci când copiii cărora le predă exclamă un victorios: ”Am învățat lecția din clasă!”. Să reușești acest lucru într-un sistem educațional în care accentul este pus în continuare pe repetiție este cu atât mai important.

Programul Edu Networks își propune lucruri foarte mari, vrem să aducem educația din România în top 10 european până în anul 2035. Chiar dacă mai este încă enorm de mult de muncă, primele lucruri bune încep deja să se vadă.

Partenerii noștri de la Asociația InfinitEdu, care livrează școlilor și profesorilor din program ateliere de Literație și Dezvoltare Personală, au reușit să strângă laolaltă impresii ale celor direct implicați în proces, dascăli și elevi, acestea fiind impresionante.

”Îmi propun ca în anul școlar 2020-2021 să abordez teme care vizează gândirea critică și creativă, prin care elevii extrapolează, formulează interpretări personale, prin raportări la propria sensibilitate, experiență de viață şi de lectură.”

M. M., Valea Jiului

”Am învățat, am descoperit, am aplicat metode noi, interesante, atractive. Am fost provocați să ne schimbăm și să dorim schimbarea, dar concret, pe segmente specifice, nu doar așa „filozofic”. Nici nu m-am mai gândit la aspectul creditelor, a devenit irelevant.”

D. L., Bistrița Năsăud

Profesorii din clusterele din Edu Networks și-au însușit noi metode și tehnici de învățare și au reușit să ducă o bună parte dintre ele în sălile de clasă, către copii.

”La început credeam că va fi un alt curs cu multe informații teoretice, însă acum am învățat o mulțime de tehnici deștepte care îi stimulează pe copii să descopere singuri informații, să le organizeze în manieră proprie, să gândească.”

V. T., Galați

”Credeam că vom aborda teme plictisitoare, pe care le mai parcursesem la alte cursuri. Acum, la finalul cursului, mi-aș dori să nu se termine niciodată. Au fost niște întâlniri emoționante, în care timpul parcă se oprea în loc. Cuvântul pentru acest curs este: MAGIE!”

R. D., Dâmbovița

”La începutul cursurilor de literație credeam că va fi foarte greu să aplic la clasa mea aceste metode interactive, dar cu exercițiu și implicare am reușit să implementez foarte multe.”

M. N., Dâmbovița

Este lesne de observat că n-au fost puțini cei care au privit cu reticență atelierele. Au fost însă convinși rapid că este vorba despre altceva decât cursuri teoretice ce trebuie bifate și au participat cu deschidere. Iar momentul în care au reușit să traspună la ore lucrurile învățate de la coachii noștri a fost cu siguranță cel în care și cei mai sceptici au realizat că schimbarea în bine nu este doar posibilă, ci și la îndemână.

”Totul a fost peste așteptări. Am învățat metode și tehnici care au adus energie în sala de clasă. Copiii sunt mai interesați de cărți, citesc cu mai multă plăcere și înțeleg ceea ce citesc.”

A. M. B., Galați

”Am învățat lucruri noi de fiecare dată, am văzut concret că astfel de metode dau rezultate și pot fi aplicate cu succes. Am căpătat încrederea că învățarea ”altfel” decât în modul tradițional este mai eficientă, mai plăcută elevilor… și nu numai! Cred că voi putea transforma activitățile mele de învățare aplicând strategiile recomandate.”

C. D., Galați

”Acum consider că sunt singurele cursuri utile din ultimii 15 ani (în fiecare an am participat la cel puțin un curs). Am lucrat pe text, am fixat noțiuni exersând, am primit materiale interesante și potrivite copiilor. Felicitări pentru organizare și selectarea resurselor!”

D. P., Olt

”Abordarea a făcut diferența, a dat cursivitate și claritate prin metodele utilizate. Nu trebuie să-i dai copilului mult, ci structurat, să-i trezești curiozitatea și învățarea să devină un proces interactiv.”

I. M., Olt

În perioada octombrie 2019 – mai 2020, în numai opt luni de școală, la atelierele InfinitEdu au participat 260 de învățători din 51 de școli ce fac parte din 9 clustere ale Edu Networks. Au fost în total 2,277 de prezențe la ateliere.

I-am lăsat la urmă deși ei sunt cei mai importanți în tot acest proces. Impresiile profesorilor pot fi subiective, dar cele ale elevilor sunt întotdeauna sincere. Știm, probabil, cu toții că este aproape imposibil ca un copil să nu spună adevărul atunci când este ceva ce îi place sau, dimpotrivă, ceva ce îi displace profund.

Așadar, iată ce au spus câțiva dintre cei care au beneficiat de noile moduri de învățare:

”Nu știam că poate fi așa de ușor să înveți.”
”Mi s-a părut o oră distractivă, am fost foarte bucuroasă”.
”Am învățat lecția din clasă.Trebuie doar să mai citesc o dată.”

Ore distractive, în care cei mici învață ușor și cursiv. Așa cum ar trebui să fie, nu?

Toate articolele

Noutăți

Înscrie-te la newsletter

Fii la curent cu informații din educație și următoarele evenimente EDU Networks.